Boekhouding

Uw boekhouding wordt een beleidsinstrument om uw zaak optimaal te leiden, via ons advies op maat.

  • Volledige verwerking van uw boekhouding  (input van gegevens door ons kantoor)

  • Supervisie en controle van boekhouding  (input van gegevens door de klant)

  • Indienen van BTW aangiften, BTW listings, IC opgaven en intrastat

  • Opstellen en bespreken van tussentijdse resultaten  (maand- en kwartaalrapportering)

  • Opstellen, bespreken en neerleggen van jaarrekeningen en financieel rapport met waardevolle toegevoegde overzichten zoals kerngetallen en meerjarenoverzicht

  • Opmaak van wettelijke verslagen zoals verslag Algemene Vergadering, Raad van Bestuur,…

Een sterke boekhouding vormt de basis van een gezonde onderneming.

Fiscaliteit

Als ondernemer en bedrijfsleider wordt u geconfronteerd met belastingen. De complexiteit binnen de huidige wetgeving vraagt bovendien om gespecialiseerd advies en continue begeleiding. Wij helpen u graag met:

  • Opmaken van BTW aangifte (maand- of kwartaalaangifte)

  • Opmaak, berekening en optimalisatie van aangifte vennootschapsbelasting voor vennootschappen

  • Opmaak, berekening en optimalisatie van aangifte personenbelasting voor zelfstandigen

  • Rechtspersonenbelasting voor vzw’s

  • Contact met fiscale administraties

  • Afhandeling van fiscale controles inzake BTW en directe belastingen

  • Opvolging belastingdossier en fiscale optimalisatie

Vennootschap

Wij bieden vennootschappen een volledige begeleiding van de opstart tot de stopzetting.

  • Oprichting van een vennootschap

  • Benoemingen en ontslagen van zaakvoerders en bestuurders

  • Formaliteiten inzake inschrijving bij de Kruispuntbank

  • Inschrijven als BTW belastingplichtige

  • FAVV

Starters

Bent u van plan om als zelfstandige te starten, dan is uw vraag naar professionele ondersteuning een eerste goede zet!

Startersbegeleiding :

  • Heeft u al een ondernemingsplan opgesteld?

  • Weet u aan welke vestigingsvoorwaarden u moet voldoen?

  • Heeft u de nodige diploma’s en vergunningen?

  • Is het financieel haalbaar?

  • Zal ik mijn activiteit opstarten in hoofdberoep of bijberoep?

  • Heeft u recht op subsidies?

  • In welk sociaal statuut komt u terecht en wat zijn de gevolgen ervan?

  • Welke aansprakelijkheden en risico’s draagt u als ondernemer?

  • Welk type boekhouding moet u voeren en aan welke formaliteiten moet u voldoen?

Wij bieden u een totaalbegeleiding, waaronder :

  • Opmaak van haalbaarheidsstudie

  • Opmaak van financieel plan

  • Advies bij keuze van vennootschapsvorm

  • Inschrijving bij KBO (Kruispuntbank Ondernemingen)

  • Opvolging van aanvraag en activering ondernemingsnummer en BTW nummer

  • Aanvraag van alle vergunning en attesten

  • Opvolging van alle verplichte aansluitingen

  • Berekening en bijsturing sociale bijdrage zelfstandige

Consultancy

Uw boekhouding wordt een beleidsinstrument om uw zaak optimaal te leiden, via ons advies op maat.

  • Bijstand bij kredietaanvragen

  • Waardebepaling onderneming

  • Begeleiding bij overname en overlaten van ondernemingen

Een sterke boekhouding vormt de basis van een gezonde onderneming.

Interesse ?

Laat iets van je horen !